Tasoissa ollaan

lauantai 20. heinäkuuta 2013



Lamppujen kiinnittäminen kattoon on niiiiiin miesten hommaa, ainakin jos minulta kysytään. Minä siis ostan valaisimet, mies kiinnittää ne kiltisti (eli muutaman ärränpään jälkeen viimeistään).

Ja näin se tiimityö pelaa muuten:


Minä: Roskapussien poistaminen roskiskaapista ja siirtäminen tuulikaappiin
Mies: Roskisten vieminen tuulikaapista ulkoroskikseen

Minä: Viikkosiivous (useimmiten, ja ainakin pintapuolisesti)
Mies: Perusteellinen siivous noin kerran kolmessa kuukaudessa (mm. sohvan siirtäminen ja imurointi sohvan alta)

Minä: Shoppailu
Mies: Shoppailusta nuhtelu

Minä: Siitä huolehtiminen, että kauppalistaan tulee lisättyä suihkusaippua, hammastahna, pyykinpesuaine, lattianpesuaine ja tiskiaine
Mies: Siitä huolehtiminen, että kauppalistaan tulee lisättyä vessapaperi, talouspaperi, kananmunat ja lamppujen polttimot

Minä: Kaikki lasten vaatteisiin, varusteisiin ja neuvolakäynteihin liittyvä
Mies: Kaikki perheen autoihin (katsastukset, huollot), ilmalämpöpumppuun, työkaluihin ja polkupyöriin liittyvä

Minä: Tavaroiden pakkaaminen, jos ollaan lähdössä jonnekin
Mies: Viime hetken suihkuun karkaaminen, jos ollaan lähdössä jonnekin

Minä: Koiran trimmauksen varaaminen
Mies: Koiran lenkityksestä useammin huolehtiminen

Minä: Suolaiset tarjottavat synttärijuhliin
Mies: Kakun leipominen

Minä: Yhteisten treffien organisointi (lastenvahdit, pöytävaraukset), perheen lomamatkojen järjestäminen
Mies: Sujuvasti ja mutinoita esittämättä mukaan tuleminen

Minä: Vaatehuoneen järjestyksestä vastaaminen
Mies: Varaston järjestyksestä vastaaminen
(Arvatkaa kumpi on siistimpi??? No se varasto)

Minä: Kylppärin lattioiden kuuraaminen ja saunan peseminen
Mies: Tukkeutuneiden viemäreiden, suihkukaivojen, tiskikoneen ym. ällötysten puhdistaminen

Minä: Ompelukoneen käytön yksinoikeus (verhojen lyhentämiseen)
Mies: Akkuporakoneen käytön yksinoikeus (taulujen kiinnittämiseen)

Minä: Pyykit (enkä edes antaisi vapauksia sählätä sellaiselle, joka ei tajua, että vaaleansinistä Po.pin jätskipaitaa ei pestä tummien pyykkien joukossa!)
Mies: Perheen ruokatilin saldon vahtiminen

Minä: Kotiruokaviritykset.
Mies: Ruokakaupassa käynti kolmeen pekkaan poikien kanssa (pidempi pinna).


Et voilà, valmista tuli!




P.S. Täytyy olla ihan mielettömän hyvä kate tuolla Ikean valaisimella, kun se koostuu pääasiassa vain 84 muovilärpäkkeestä ja rautalanganpätkästä, ja maksaa 69€...

24 kommenttia:

  1. Hihii! Mähän tempaisin meidän talon pohjamudista asuttavaksi, mutta jumalauta miehen olis syytä pysyä erossa pyykistä!!! Just pilasi kaaaauan kestäneen paidan. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis *remppasin! Hiton ennakoiva tekstinsyöttö ja se toinen lasillinen viiniä ;)

      Poista
    2. Ps. Kaverilla tuo lamppu ja on se upee

      Poista
    3. Tempaisin ja remppasin, onko sen niin väliä kumpaa termiä käyttää? ;) Jaa, ja mistäs mulle lasi viiniä??

      Mutta hei, eikös tuo ollut sinun edellinen ammattisi? :)

      Poista
    4. Hihi oli oli, ja nykyisin olen laiska ja mies saa ruuvailla. ;)
      Ps. Löysin Tampeteelta kirppikseltä me&i paloautopaidan. Tais löytyä jo teiltä? Nyt te ootte inspiraationa

      Poista
    5. Hei se onkin kiva paita! Kuka pojista saa sen? :) Ja miksi mä en koskaan tee huippuja kirppislöytöjä...

      Poista
    6. Hmmm, no kukahan noista olisi erikoisin...? Hihih, no ei vaan, esikoinen saa kivan paidan. ;)

      Poista
    7. Aaaargh! Joskus tekis mieli paiskata puhelin seinään!

      Poista
  2. Kaikki hommat tulee siis hoidetuksi eikä toinen astu toisen tontille! Saumatonta yhteistyötä siis. Näin meilläkin menee ja toimii!

    Juuri tänään mietin sitä että onneksi mieheni ei sekaannu pyykkeihin, jos jotain menee pilalle niin onpahan ainakin oma vika :D. Ja onneksi meillä on niin paljon vaatteita kaikilla että riittää puhdasta päälle vaikka äiti katoaisikin pariksi päiväksi :D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yhteistyö on melko saumatonta muuten, mutta esimerkiksi uunin pesua ei ole kumpikaan huolinut työlistoilleen, joten siinä se nököttää pesemättä (ainakaan perusteellisesti) vielä viiden vuoden jälkeen... (huh, nyt hävettää). Myös ikkunoiden pesun saatatte huomata puuttuvan listalta. ;)

      Pyykit taitaa kyllä useimmiten olla naisten omima juttu!

      Poista
    2. :O Mun piti pestä ikkunat lomalla ja nyt se loma meni jo enkä muistanut :O. Oho. Noooh, jos ens vuonna? :D Syytön kai minä olen siihen että vika lomaviikko meni oikeaa antibioottia etsiessä (jonka luulen saaneeni vihdoin tänään - jää nähtäväksi).

      Poista
    3. Toivottavasti antibiootti on oikea ja auttaa!

      Ikkunoiden pesu on kyllä se ikuinen murheenkryyni... :D Mutta onneksi on taas ensi kesä. :)

      Poista
  3. Hei vähän kiva lista , meilläkin mä pyykkään , mies pyykkää vain jos pakottava tarve ja silloinkin ohjeiden kera. Sama täällä , et mä pidän kodin pintapuolisesti pystyssä, mies tekee isommat siivoukset. Mies siivoo vessan lattiasta kattoon , kun mä pidän muskaria lapsille ;) Lamput vaihtaa mies, usein verhotkin, tosin olen ne valinnut . Ompelukonetta ei ole joten ompelijan palveluita käytän minä :) Mies ei huomaa muutosta ompelun jälkeen. Tässä pieni otos meiltä . :)


    Kivaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muskaria lapsille ja vessanpesua viereisessä huoneessa kuulostaa just hyvältä! :D

      Minäkin valitsen meillä verhot, ja mies on vihdoin oppinut olemaan hiljaa sisustukseen liittyvistä asioista (eli saan häärätä rauhassa)!

      Hauska kuulla teidänkin kotityönjakoa ja mukavaa viikonloppua sinnekin!

      Poista
    2. Joo vessa on jotenkin varsinkkn konttaavan naperon lempi paikka , eli jos siellä jotain tapahtuu on vähintään pidettävä muskaria ettei sinne menisi häiriötekijöitä x 2 :D

      Poista
  4. Toi lamppu on upee,kattonu sitä meille kans:) ja hyvä lista,pitäs varmaan itekki alkaa listaan työn jakoo..mut kyl se taitaa meilläkin niin mennä että porakone on miehen pyhää aluetta ja auta armias jos menee pojan vaatteita pesemään! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, vihdoinkin saatiin kunnollinen kattovalaisin olohuoneeseen viiden vuoden asumisen jälkeen... ;)

      Jännä juttu muuten, etten ollut lainkaan hysteerinen pyykinpesusta vielä viitisen vuotta sitten ja tuolloin mies taisi olla se innokkaampi pyykkikoneen täyttäjä... Tänään mies natisi että minusta on tullut kuin äitini, ai kauhia..! :D

      Poista
  5. No kuule - tässä on nyt muutaman kerran tullut esille sellaisia asioita, että olisin tarttenut sitä miestä hoitamaan epämieluisia tehtäviä... huoh.. pitäis kai hankkia uusi mies tekemään niitä miesten hommia ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä, jos sitä ei muuhun tarvita, niin ainakin niihin hanttihommiin ja painavien tavaroiden kantamiseen... :) Vaan kyllähän se sinullekin vielä löytyy. <3 Nettitreffailun kautta ehkä...? (Omina sinkkuaikoinani noin sata vuotta sitten ei moista harrastusta ollut, mutta varmaan kokeilisin nyt sellaista jos tarvetta tulisi...)

      Poista
  6. Ai muillakin karataan viime hetkellä suihkuun :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep! :D Tai sitten aletaan lämmittää pakastimesta pinaattikeittoa, kun nälkä "yllättää".

      Poista
  7. Toimivan kuuloinen suhde!

    Ja tuo suihkuun karkaaminen - täällä myös. En käsitä, miksi sen aika on just silloin, kun on kaikista kiireisin hetki! Tai siis käsitänhän mä, että varmaan just siksi. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joskus pitäisi itse tehdä sama peliliike, ja katsoa mitä tapahtuu... :D

      Poista